Kuka olen?

21.10.2020

Olen Tampereella kaupunginvaltuuston 6. varajäsen kuluvalla kaudella. Siitä lähtien, kun SDP:sta tuli pääministeripuolue olen tullut kutsutuksi valtuustoryhmään. Olen sittemmin päässyt  osallistumaan melko moneen valtuuston kokoukseen. Koronarajoitusten myötä 16.3. alkaen olen jälleen seurannut kokouksia netin välityksellä - varoja ei tarvittu niin paljoa, kun varsinaiset valtuutetut pääsivät hyvin Teamsin kautta osallistumaan kokoukseen eikä haitannut, jos ei fyysisesti päässyt paikalle.

Olinkin jo ehtinyt asennoitumaan siten, että korona-aikana tuskin tulen kutsutuksi kokoukseen. Maanantaina 19.10. sain kuitenkin puhelun klo 19.17. Minua tarvittaisiin siitä tunnin päästä valtuuston kokouksessa. Sitten tulikin kiire kaivaa esille etäkokouksen ohjeet.

Kokouksessa 19.10. oli isona asiana ratikan rakentamisen toinen vaihe, suuntana Länsi-Tampere. Kun lopulta minut kutsuttiin (klo 21) kokoukseen, niin ratikasta oli keskustelu jo kolme tuntia. Koska kaikki olennainen oli sanottu, niin katsoin parhaaksi kuunnella keskustelua ja osallistua tarvittaviin äänestyksiin. Hienoa, että lopputuloksena on se, että länsi-tamperelaisetkin saavat ratikan, eikä vain me hervantalaiset :)

Valtuuston varajäsenenä saa todellakin kokouspäivän varautua yllätyksiin. Olenkin ne ajat varannut valmiiksi jo kalenteristani. Pikaisin lähtö oli eräs kerta vuonna 2019. Sain soiton klo 16.52. Minun toivottiin olevan valtuustosalissa klo 17. Olin kaksi minuuttia aiemmin. Onneksi työhuoneeni on Puutarhakadulla, josta aika nopsaan pääsen valtuustosaliin.

Seuraavia kokouksia odotellen :)

Eija

Kuva: Matti Kamppuri