OAJ ja VOL valtuustovaalit keväällä 2022 - olen ehdolla molempiin

21.2.2022

OAJ:n ja VOL:n valtuustovaalit käydään keväällä 2022.

Haluan edelleen jatkaa vahvaa vaikuttamista varhaiskasvatuksen opettajien, erityisopettajien ja esimiesten palvelussuhteen ehtoihin, sieltä erityisesti palkkaan ja työn määrään. Minut tuntevat tietävät minut osaavana ja aikaansaavana varhaiskasvatuksen edunvalvojana.

Valtuustoissa haluan tehdä työtä erityisesti palkkauksen ja työolojen parantamisen eteen. Työtehtävät tulee pystyä tekemään työajalla. Näihin liittyen mm.
- parannuksia ikälisäjärjestelmään
- peruspalkka (vo, veo, pkj) paremmaksi
- sak-työajan varmistaminen opettajille (nyt liian epämääräinen edelleen)
- suhdeluvulla kikkailun suitsiminen

Järjestöasioissa pidän tärkeänä seuraavien edistämistä:
- jäsensivujen toimivuus ja helppokäyttöisyys. Olin mukana ideoimassa OAJ-appi valtuustokouksessa joitakin vuosia sitten ja nyt se on käytössä. Kehittämistyötä tulee jatkaa
- jäsenrekisterin toiminnan kehittäminen
- opiskelijoiden jäsenyydestä OAJ valtuustossa on tehtävä selvitys, jonka pohjalta tietää, mistä päätetään, kun heidät otetaan täysivaltaisiksi jäseniksi.

Olen toiminut kahdeksan vuotta aktiivisesti OAj:n valtuustossa ja neljä VOL:n valtuustossa ja nyt viimeiset neljän vuotta VOL:n hallituksessa. Olen toiminut kahdeksan vuotta VOL:n työmarkkinapoliittisessa työryhmässä ja viimeiset kaksi vuotta sen puheenjohtaja. Lisäksi olen kaksi vuotta toiminut OAJ:n Työhyvinvointityöryhmän jäsenenä ja saanut siellä vaikuttaa opetusalan työhyvinvoinnin kehittämiseen.

Olen OAJ Pirkanmaan varapuheenjohtaja ja VOL-jaoksen puheenjohtaja. OAJ Tampereessa olen pitkään vaikuttanut hallituksen jäsenenä ja varapuheenjohtajana. Jäin sen hallituksesta tämän vuoden alussa pois antaakseni tilaa uusille. Tosin pääluottamusmiehenä olen edelleen vahvasti mukana.

Olen varhaiskasvatuksen opettaja ja toimin tällä hetkellä JUKO:n pääluottamusmiehenä Tampereen kaupungilla. Aktiivisella toiminnalla OAJ:n ja VOL:n organisaatioissa olen saanut vaikuttaa palvelussuhteen ehtojen parantamiseen mm.  palkkauksen parantamiseen (parantamisen varaa on vielä reilusti), sak-työaikaan ja merkittävimpänä OVTES-siirron saamiseen.

Luottamustehtävistäni voit katsoa tarkemmin täältä.

Vaalit ovat sähköiset. Ennakkoäänestysaika on 28.2.-14.3. Varsinaiset vaalipäivät ovat 4.-5.4.

Tutustu molempien vaalien ehdokkaisiin VOL  ja OAJ

Vaaliliittoni OAJ vaalissa: Varhaiskasvatuksen puolustajat -vaaliliitto